tisdag31 januari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

1 000 gratisätare på Fazers hemmabrunch

Publicerad: 20 februari 2012, 05:20
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:26

Fazer ger bort sitt nya bröd Fruktkusar till alla som går med i ett event på Facebook. 1 000 personer anmälde sig på bara några timmar.


RL

Rebecka Lindberg


För att lansera brödet Fruktkusar skapade Fazer Facebook-eventet "Sveriges största hemmabrunch". Tanken var att ge en värdecheck på gratis bröd till alla som klickade "gå med".

– Vår förhoppning är att de ska dela med sig av sin smakupplevelse och tipsa sina vänner om pålägg som passar fruktkusarna, säger Lisa Söderholm, produktchef på Fazer Bageri och konfektyr.

Efter bara två timmar hade 500 anmält sig till brunch-eventet.

– Visst, gratis är alltid roligt, men så extremt fort hade vi inte räknat med att det skulle gå, säger Lisa Söderholm.

Fazer valde att utöka med ytterligare 500 platser och sedan gå ut och annonsera om eventet, men så långt hann de aldrig. Även de fylldes på ett par timmar.

– Vi hade väntat oss att det skulle ta flera dagar. Men folk hittade det otroligt snabbt, säger Lisa Söderholm.

Fördelen med det här arrangemanget är enligt Lisa Söderholm att de kan fånga in hela Sverige.

– Annars när man gör event så blir det så begränsat till bara en stad. Men vi kommer ha lokalsmakprov också, säger Lisa Söderholm.

Bakom kampanjen ligger pr-byrån Agency.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev