Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Marknadsföring

Kajsa Dahlberg Gardiner går vidare inom McDonalds

Kajsa Dahlberg Gardiner tar ett kliv upp till McDonalds globala organisation.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 12 Januari 2016, 13:11
Uppdaterad: 12 Januari 2016, 13:11

Ämnen i artikeln:

McDonalds

Från och med 1 januari har Kajsa Dahlberg Gardiner titeln Director Digital Acceleration Lead för norra och östra Europa på McDonalds. Där ingår hon i ett team på sex personer.

– Det är en ny enhet som vi har bildat inom McDonalds globalt för att hjälpa våra europeiska marknader att snabbare gå igenom den digitala transformationen och för att röra sig framåt betydligt snabbare inom både Experience och Engagement, säger Kajsa Dahlberg till Dagens Media.

Teamet ska exempelvis hjälpa de 17 marknaderna med digitala produkter, kommunikation i digitala och sociala medier och crm.

Till sin hjälp rekryterar Kajsa Dahlberg Gardiner Rosanna Pastén, som får titeln Digital Acceleration Manager. Hon kommer närmast från Electrolux där hon ansvarat för digitala medier och e-handel för den nordiska marknaden.

– Rosanna har en bra erfarenhet från att arbeta på Nordisk nivå med flera olika marknader, vilket var väldigt viktigt. Det är stor skillnad på att jobba med en enda marknad och ett stort antal marknader. Dessutom var det så klart avgörande att hon har erfarenhet av digital marknadsföring och e-handel, säger Kajsa Dahlberg Gardiner och fortsätter:

– Och till syvende och sist så är hon en extremt trevlig person och jag upplever att vi passar bra ihop och kommer att ha kul.

Rosanna Pastén tillträder 1 februari.

Kajsa Dahlberg Gardiners roll som digital marknadschef i Sverige har tagits över av Lisa Palm Danielsson.

Ämnen i artikeln:

McDonalds

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.