Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Marknadsföring

JCDecaux är Årets utomhusaktör

Publicerad: 16 mars 2017, 13:49
Uppdaterad: 16 mars 2017, 14:29

Bild 1/3  

JCDecaux kammar hem segern som Årets Out of home-aktör vid MediaMeccaAwards.


Därmed bryter byrån Visual Arts tvååriga segersvit i tävlingen. Juryns motivering lyder:

”JCDecaux är den aktör på utomhusmarknaden som just nu är mest proaktiv, engagerad och lösningsorienterad genom hela organisationen från säljledning till support. Dessutom med ett fokus på att ha högsta kvalitet på sina produkter och att ta ansvar för hela marknadens utveckling”

Magnus Lindholm, vd för Posterscope, var juryns ordförande.

”Den här utnämningen är ett bra kvitto att företaget i fråga har bra produkter och ett bra erbjudande till marknaden, men också att man lever upp till kraven kring servicenivå, flexibilitet och kunnande genom hela ledet”, säger han i en kommentar i samband med tillkännagivandet. Han tillägger att konkurrensen om förstaplatsen var hård.

”Det var ett otroligt tight race i år, där favoriterna varierade, men JCDecaux var konsekvent med på allas topplista. Jag tror att man vinner på ett otroligt fokus under det här året att komma ikapp digitalt och ta en roll i att driva denna utveckling framåt, att man prioriterar kvaliteten på sina produkter och att man upplevs som engagerad och lösningsorienterad.”

Jurymedlemmen Ramona Reander Buckholt från Mindshare stämmer in i berömmet:

”JCDecaux har en otroligt hög kvalitet på sina produkter. De har nu också en mycket professionell säljavdelning som är oerhört proaktiv och engagerad.”

Juryn bestod i övrigt av Therese Andersson (Bizkit Havas), Anna Hjalmarsson (Zenith Media), Annelie Elfqvist (Scream), Anna Fröberg Eriksson (Starcom) och Magnus West (Vizeum).

De 18 mediebyråer som röstat är: AdOn, Bikzkit Havas, Bright, Carat, HowCom, IUM, Mash, Maxus, MEC, MediaCom, Mindshare, OMD, PHD, Scream, Starcom, TBS, Vizeum & Zenith Media.

Mikaela Åkerman

Mikaela.Akerman@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News