Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag14.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Marknadsföring

Ingos framgångsresa fortsätter – prisas i Clio Awards

Publicerad: 29 September 2016, 07:20
Uppdaterad: 29 September 2016, 07:22

Flera priser till Sverige när reklamtävlingen Clio Awards hölls igår. Ingo fortsätter att vinna priser för kampanjsuccén "The Swedish number".


Igår hölls den årliga reklamtävlingen Clio Awards i New York.

Som enda svenska byrå plockade byrån Ingo hem två Grand Clio – som räknas som tävlingens finaste pris – för kampanjen "The Swedish number" för Svenska Turistföreningen.

Under Cannes Lions plockade Ingo som bekant hem flertalet priser för kampanjen "The Swedish number" och för "Le Bon" – 13 respektive 7 lejon.

Vinsterna plockades ut i kategorierna "Direct" och "Innovation". Totalt delades elva Grand Clio ut.

Ingo kunde även plocka hem ett guld för kampanjen "Le Bon" för Lidl och ett brons för "The Swedish number".

Ingo kunde inte själva vara på plats för att ta emot priset men gläds åt vinsterna.

– Detta är såklart jätteroligt att vinna två stycken av Clios finaste pris, och lite tråkigt att inte vara där för utdelningen men vi har helt enkelt för mycket att göra. Återigen vinner vi med två kampanjer, och båda har dessutom varit extremt framgångsrika för våra uppdragsgivare. Precis som det ska vara, säger Björn Ståhl ECD på Ingo till Dagens Media.

Andra svenska byråer har också klarat sig bra i tävlingen. Forsman & Bodenfors vann två guld och två silver för "Slow Down GPS" och "Look who is driving".

Åkestam och Holst vann brons för "Broadcast without boarders".

Clio har delats ut sedan 1959 och tillhör en av de stora globala reklamtävlingarna, tillsammans med Cannes Lions, D&AD, One Show och London International Awards (LIA).

Mindre än 1% av inskickade bidrag belönas med guld. Priset Grand Clio delas endast ut om juryn tycker att ett bidrag är så utmärkande att den förtjänar ett särskilt pris.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.