Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Marknadsföring

Ingo vinner Västerbottensost

Västerbottensost väljer Ingo som byrå. "Vi har fått en otroligt positiv start tillsammans", säger varumärkeschefen Helena Ahlgren.

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

janne.naess@dagensmedia.se


Publicerad: 08 September 2017, 11:26
Uppdaterad: 08 September 2017, 11:32

Ämnen i artikeln:

Ingo

Ingo vinner Västerbottenost.

Efter en upphandling under våren står det klart att Ingo vinner Västerbottensost som kund.

-Vi har gjort en noggrann kartläggning och omfattande research på de byråer som medverkade i byråupphandlingen. Ingo var den byrå som bäst matchade våra behov och kunde presentera de mest intressanta och träffsäkra lösningarna. Ingo visade god förståelse för både varumärket, marknaden samt hur vi ska ta oss an framtidens utmaningar. Vi har fått en otroligt positiv start tillsammans och tror starkt på vad samarbetet kan åstadkomma, kommenterar Helena Ahlgren som är varumärkeschef för Västerbottenost hos Norrmejerier.

I uppdraget ingår att stärka Västerbottensost position samt ta fram kommunikation som värnar varumärkets ursprung och historia på  nya spännande sätt.

Ingos CD Josephine Richards är stolt över den nyvunna uppdraget:

-Västerbottensost har en fantastiskt stark position och en spännande historia. Det öppnar för ett otraditionellt tänk och angreppssätt. Det är vi på Ingo bra på, säger hon.

Ingo har de senaste tiden vunnit BMV och ELON som nya uppdragsgivare.

Ämnen i artikeln:

Ingo

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.