Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Marknadsföring

Ingo tar tre guld, ett silver – och Best of Direct

Publicerad: 11 Maj 2017, 04:20
Uppdaterad: 11 Maj 2017, 04:42

The swedish number utsågs till "best in direct". Foto: Janne Næss

THE ONE SHOW, NEW YORK. Svenska byråer tog inatt hem sex guld- och silverpennor – och Best of direct.


Ämnen i artikeln:

The Swedish NumberThe One ShowIngo

I går kväll delades priser i åtta kategorierna ut på Cipriani på Wall Street i New York. 

Totalt var byråer från 30 länder representerade bland vinnarna. 323 priser – 92 guld-, 102 silver- och 129 bronspennor fördelades.

Ingo kunde hämta ytterligare ett antal prestigefulla priser för sin kampanj ”The Swedish number” för STF – tre guldpennor i kategorin Direkt och en silverpenna i Branded entertainment. 

Dessutom belönas kampanjen med Best of Direct. 

– Den har också varit uppe för diskussion i Best of show, säger Kevin Swanepoel, vd för arrangören The one club.  

Per Pedersen, ordförande i Greys globala kreativa råd, och som också arbetat aktivt med kampanjen ihop med Ingo, tog emot kvällens priser. 

– Jag trodde det var ett pris jag skulle hämta, säger han med händerna fulla av pennor. 

Åkestam Holst belönas med en silverpenna i Direkt för kampanjen ”Retail therapy” för Ikea. 

Ikea fick också ta emot pris – ett brons, ett guld och ett silver – för ”Cook this page” i kategorierna Direkt och Print & utomhus, en kampanj signerad Leo Burnett Toronto. 

McCann Stockholm får en silverpenna för ”Let us bully you – in virtual reality”, UR:s kampanj för att uppmärksamma mobbing. Kampanjen fick också i slutet av april ta emot guld i Guldnyckeln.

På fredag fortsätter prisutdelningen i ytterligare tio kategorier.

Här är samtliga priser som delats ut hittills i The one show.

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

janne.naess@dagensmedia.se

Niclas Rislund

niclas@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev