Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag01.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Marknadsföring

Ingo kammar hem ett lejon till

Publicerad: 21 Juni 2016, 19:07
Uppdaterad: 22 Juni 2016, 07:29

CANNES LIONS 2016. Ingo och Forsman & Bodenfors får ett lejon var.


Ämnen i artikeln:

Cannes LionsIngo

Ingo plockar ett silverlejon för "Le Bon" för Lidl i kategorin Outdoor.

Forsman & Bodenfors tar hem ett bronslejon för "What's wrong with your phone?" för Tele2 Business.

Grand Prix går till Nya Zeeland och byrån Colenso BBDO för ölkampanjen "Brewpetroleum" för Heineken.

– De lyckas med att ge den bästa ursäkten för att dricka öl – att rädda världen, säger Richardo John från juryn.

"Brewpetroleum" kallas det bränsle från ölbryggningen som kan omvandlas till biobränsle. Något som enligt kampanjen gör att du kan dricka en till öl med gott samvete eftersom du samtidigt "räddar världen".

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Cannes LionsIngo

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.