Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag03.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Marknadsföring

Inget svenskt pris i Creative effectivness

Publicerad: 21 Juni 2016, 19:10
Uppdaterad: 22 Juni 2016, 06:47

CANNES LIONS 2016. Grand Prix till brittiska "Monty's Christmas".


Butikskedjan John Lewis julkampanj "Monty's Christmas" – med en pingvin i huvudrollen – tar hem Grand Prix i kategorin Creative effectivness.

– Vi hade 109 bidrag, och letade efter case som haft massiv effekt. Det har vi verkligen hittat här – det är vacker, känslosamt och har verkligen bidragit starkt till ökad omsättning och lönsamhet, säger Andrew Robertsson, juryordförande och vd för BBDO.

Av de 13 lejon som delades ut i kategorin gick inget till en svensk byrå.

Niclas Rislund

niclas@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.