Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Marknadsföring

Inget effektpris till Sverige

Publicerad: 20 juni 2016, 07:45
Uppdaterad: 20 juni 2016, 07:48

CANNES LIONS 2016. De svenska byråerna får ingen nominering alls i Creative Effectiveness.


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions

Förra året tog Forsman & Bodenfors storslam i kategorin Creative Effectiveness då byrån kammade hem ett Grand Prix för Volvos ”Live Test Series”.

Dessutom vann Ingo ett brons för Lidls ”Dill”.

I år får de svenska byråerna dock gå hem utan priser i Creative Effectiveness, där bidragen bedöms efter strategi (25 procent), idé (25 procent), samt resultat och effektivitet (50 procent).

Inte ett enda svenskt bidrag är bland de 23 nominerade kampanjerna.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Cannes Lions

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev