Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag05.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Marknadsföring

Inget effektpris till Sverige

Publicerad: 20 Juni 2016, 07:45
Uppdaterad: 20 Juni 2016, 07:48

CANNES LIONS 2016. De svenska byråerna får ingen nominering alls i Creative Effectiveness.


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions

Förra året tog Forsman & Bodenfors storslam i kategorin Creative Effectiveness då byrån kammade hem ett Grand Prix för Volvos ”Live Test Series”.

Dessutom vann Ingo ett brons för Lidls ”Dill”.

I år får de svenska byråerna dock gå hem utan priser i Creative Effectiveness, där bidragen bedöms efter strategi (25 procent), idé (25 procent), samt resultat och effektivitet (50 procent).

Inte ett enda svenskt bidrag är bland de 23 nominerade kampanjerna.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Cannes Lions

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.