Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Marknadsföring

”Ingen tvekan om att data är den nya valutan”

Publicerad: 18 Oktober 2016, 18:50
Uppdaterad: 18 Oktober 2016, 19:13

DMA2016. Det är halvtid för DMA-konferensen &Then i Los Angeles där omkring 50 svenska befinner sig för att få de senaste trenderna inom direktmarknadsföring. Framtiden vilar datahantering och att manifestera vikten av det autentiska i det digitala, enligt svenskar på plats.


Vilken är din största lärdom från DMA hittills? Jan Ringsö, vd Reaktion.

– Den största lärdomen jag fått är att det finns så extremt många sätt att använda data. Men det absolut viktigaste är att det inte bara är datan i sig som är viktig, utan att man kombinerar bra datainsikter med bra kommunikation. När man får de två att fungera tillsammans, då blir det bra.

Vad har varit bäst på DMA hittills? Karin Markstedt, försäljningschef riks på Svensk Direktreklam.

– Simon Sinek var väldigt inspirerande. Han talade väldigt mycket om den digitala generationen som vi tillhör och är ständigt uppkopplade, men det som faktiskt är viktigt för oss är relationer.

Vad har inspirerat dig från DMA? Karolina Brorsson Vallin, vd Protosell.

– Det råder ingen tvekan om att data är den nya valutan, men samtidigt är teknologi och teknik en förlängning av människan och en förlängning av hjärtat. Det är en intressant reflektion i dag: att man också försöker att manifestera vikten av det autentiska i allt det digitala.

Viktor Ek

viktor.ek@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.