Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Marknadsföring

Ikeas marknadschef om nyrekryteringen

Patrik Nygren-Bonnier: "Att det blev Johanna Andrén är vi jätteglada för. Det var hennes personlighet och erfarenhet som lockade".

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

janne.naess@dagensmedia.se


Publicerad: 17 Februari 2017, 06:00
Uppdaterad: 17 Februari 2017, 08:41

Ämnen i artikeln:

IkeaIkano Bank

Patrik Nygren-Bonnier och johanna Andrén. Marknadschef och vice marknadschef på Ikea. Foto: Ikea och Janne Næss

Som Dagens Media tidigare berättat så har Ikano Banks marknadschef Johanna Andrén rekryterats av Ikea Sverige. Den första mars tillträder hon tjänsten som vice marknadschef hos möbeljätten, där hon kommer att arbeta nära Patrik Nygren-Bonnier som varit marknadschef sedan 2013.

Patrik Nygren-Bonnier, varför rekryterar Ikea en vice marknadschef?

– Företrädaren gick till ett annat Ikea-bolag. På Ikea har vi en vice-roll på flera chefspositioner – någon som kan gå in och stötta vid behov.

Varför föll valet på Ikanos marknadschef?

– Att det blev Johanna Andrén är vi jätteglada för. Det var hennes personlighet och erfarenhet som lockade. Hon har varit på flera marknadsledande roller, och vi känner oss väldigt nöjda med att det blev hon.

Du har flyttat tillbaka till Stockholm från Helsingborg, och just rekryterat en ny vice marknadschef. Ska man tolka det som att du kommer att sluta snart?

– Jag är inte på väg att sluta. Jag och min familj ville tillbaka till Stockholm, och nu veckopendlar jag, precis som många andra som jobbar på Ikea i Helsingborg.  

Vad är det första som Johanna Andrén kommer att få sätta tänderna i?

– Hennes specifika uppgift är att jobba för att Ikea ska göra ännu mer datadriven och insiktsdriven kommunikation. Det är något vi självklart jobbar hårt med idag, men det finns fortfarande massor att göra.

Vad händer annars på ikea?

– Vi lanserade vårt nya varumärkeskoncept i höstas, som vi är glada och stolta över. Vi har fått en bra respons och ser positiva förflyttningar av varumärket Ikea. Nu planerar vi inför framtiden, och det händer massor av spännande saker hos oss. Bland annat kommer vi att lansera många starka produktnyheter inom vardagsrum under året, och vi kommer att kommunicera våra servicetjänster ännu mer än tidigare – som till exempel plockservice och hemleverans, och alla våra planerings- och installationstjänster.

Ämnen i artikeln:

IkeaIkano Bank

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.