Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Marknadsföring

Ikea kartlägger pinsamheter i vardagsrummet

Tillsammans med Sifo har möbeljätten undersökt vad svenskarna gör i sina vardagsrum när ingen ser på.

Mikaela Åkerman

Mikaela.Akerman@dagensmedia.se


Publicerad: 07 Augusti 2017, 09:11
Uppdaterad: 07 Augusti 2017, 09:13

Ämnen i artikeln:

IkeaSifo

Ikea och Sifo undersöker svenska folkets vanor och ovanor i vardagsrummet.

Ikea har den senaste tiden på lite olika sätt kampanjat för vardagsrummet. Det bland annat med en reklamfilm med Rikard Wolff som just nu rullar på Irland och i Storbritannien.

Här på hemmaplan har möbelvaruhuset tagit till Sifo till hjälp för att undersöka vad svenska folket hittar på i sina sällskapsrum, och då kanske framförallt när vi tror att ingen tittar.

Undersökningen "Allt du vill veta om livet i vardagsrummet" sägs avslöja både lite märkliga och pinsamma beteenden som vi kanske helst inte pratar högt om.

Bland annat visar undersökningen, med ett par tusen medverkande, att nästan hälften har klippt tånaglarna i soffan. En tredjedel har ljugit om städningen, och nästan lika många av de som beskriver sig som heminredningsintresserade har fått en ful present som de bara låtit stå framme när den som gett gåvan har kommit och hälsat på.

– På Ikea drivs vi av vår nyfikenhet. Det är med insikter och kunskap om det verkliga livet vi kan skapa en bättre vardag för de många människorna. Vi har alla våra egenheter, men i dem finner vi i regel också en gemenskap, säger Tina Björeman pressansvarig Ikea Sverige, i ett pressmeddelande.

På Ikea.se/jagharaldrig går det att ta del av resten av undersökningen.

Ämnen i artikeln:

IkeaSifo

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.