Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Marknadsföring

Ica tar hjälp av Snapchat för att nå yngre målgrupp

Ica låter kunderna möta Ica-Stig och de andra reklamkaraktärerna bakom kulisserna i nya Snapchatkanalen.


Publicerad 2016-09-20 07:37
Uppdaterad 2016-09-20 07:44

Ämnen i artikeln:

ICA

Dela artikeln:

Ica Sverige lanserar nu en egen Snapchat-kanal där följarna till exempel får ta del av matinspiration, receptframtagning eller möta reklamkaraktärerna bakom kulisserna.

Syftet är att komma närmare en yngre målgrupp där andra social medier inte är lika starka.

– För oss är det här ett lekfullt sätt att kommunicera genom rörlig bild och ge våra följare en större inblick i hur vi på Ica jobbar med receptframtagning, matinspiration, samhällsengagemang och mycket mer. Vi kommer bjuda på ett brett utbud av innehåll på Snapchat, säger Susanna Serenban, ansvarig sociala kanaler på ICA Sverige, i ett pressmeddelande.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.