Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Just nu kan du uppleva tekniska problem på dagensmedia.se. Vi jobbar för fullt med att åtgärda dessa!

Marknadsföring

Ica tar hjälp av Snapchat för att nå yngre målgrupp

Publicerad: 20 September 2016, 07:37
Uppdaterad: 20 September 2016, 07:44

Ica låter kunderna möta Ica-Stig och de andra reklamkaraktärerna bakom kulisserna i nya Snapchatkanalen.


Ämnen i artikeln:

ICASnapchat

Ica Sverige lanserar nu en egen Snapchat-kanal där följarna till exempel får ta del av matinspiration, receptframtagning eller möta reklamkaraktärerna bakom kulisserna.

Syftet är att komma närmare en yngre målgrupp där andra social medier inte är lika starka.

– För oss är det här ett lekfullt sätt att kommunicera genom rörlig bild och ge våra följare en större inblick i hur vi på Ica jobbar med receptframtagning, matinspiration, samhällsengagemang och mycket mer. Vi kommer bjuda på ett brett utbud av innehåll på Snapchat, säger Susanna Serenban, ansvarig sociala kanaler på ICA Sverige, i ett pressmeddelande.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

ICASnapchat

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev