Ica tar hjälp av Snapchat för att nå yngre målgrupp

Ica låter kunderna möta Ica-Stig och de andra reklamkaraktärerna bakom kulisserna i nya Snapchatkanalen.

Ica Sverige lanserar nu en egen Snapchat-kanal där följarna till exempel får ta del av matinspiration, receptframtagning eller möta reklamkaraktärerna bakom kulisserna.

Syftet är att komma närmare en yngre målgrupp där andra social medier inte är lika starka.

– För oss är det här ett lekfullt sätt att kommunicera genom rörlig bild och ge våra följare en större inblick i hur vi på Ica jobbar med receptframtagning, matinspiration, samhällsengagemang och mycket mer. Vi kommer bjuda på ett brett utbud av innehåll på Snapchat, säger Susanna Serenban, ansvarig sociala kanaler på ICA Sverige, i ett pressmeddelande.

Amanda Törner

Reporter

Publicerad 2016-09-20 07.37Uppdaterad 2016-09-20 07.44

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: