Ica gör Snapchat-filter

2017-12-29 12:52  

Pizza-tema när matvaruföretaget satsar på sitt första Snapchat-filter: "Vi ser det som ett bra komplement i kanalmixen", säger Susanna Serenban, ansvarig för sociala kanaler på Ica Sverige.

Under julen har ett sponsrat filter från Ica synts på Snapchat, där vem som helst kunnat iklä sig rollen som pizzabagare.

– Det är första gången, vilket känns jättespännande, säger Susanna Serenban, ansvarig för sociala kanaler på Ica Sverige, till Dagens Media.

Trots att det är matvarujättens första filter drog deras Snapchat-satsning igång redan för ett år sedan. 

– Vi ser det som ett bra komplement i kanalmixen. Det ger oss möjlighet att vara mer lekfulla i vårt sätt att kommunicera och inte minst för att nå en yngre målgrupp. Snapchat är ju ännu en rätt outforskad och ny kanal vad gäller annonsering i Sverige, vilket både kan vara en fördel och en nackdel.

Hon anser däremot att Snapchat, i dagsläget, inte har ett lika utvecklat analysverktyg som exempelvis Facebook, och att det inte heller är lika enkelt och snabbt att skapa en annons på plattformen. 

– Men det här är saker som troligtvis kommer utvecklas med tiden.

Varför pizza-filter?

– Pizzabagar-filtret är en flört med Icas färska pizzor som vi lyfter i olika kanaler nu inför nyårsdagen.

Simon Nilsson

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt