Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Marknadsföring

Ica gör Snapchat-filter

Publicerad: 29 December 2017, 11:52
Uppdaterad: 29 December 2017, 12:36

Bild 1/3  

Pizza-tema när matvaruföretaget satsar på sitt första Snapchat-filter: "Vi ser det som ett bra komplement i kanalmixen", säger Susanna Serenban, ansvarig för sociala kanaler på Ica Sverige.


Ämnen i artikeln:

ICASnapchat

Under julen har ett sponsrat filter från Ica synts på Snapchat, där vem som helst kunnat iklä sig rollen som pizzabagare.

– Det är första gången, vilket känns jättespännande, säger Susanna Serenban, ansvarig för sociala kanaler på Ica Sverige, till Dagens Media.

Trots att det är matvarujättens första filter drog deras Snapchat-satsning igång redan för ett år sedan. 

– Vi ser det som ett bra komplement i kanalmixen. Det ger oss möjlighet att vara mer lekfulla i vårt sätt att kommunicera och inte minst för att nå en yngre målgrupp. Snapchat är ju ännu en rätt outforskad och ny kanal vad gäller annonsering i Sverige, vilket både kan vara en fördel och en nackdel.

Hon anser däremot att Snapchat, i dagsläget, inte har ett lika utvecklat analysverktyg som exempelvis Facebook, och att det inte heller är lika enkelt och snabbt att skapa en annons på plattformen. 

– Men det här är saker som troligtvis kommer utvecklas med tiden.

Varför pizza-filter?

– Pizzabagar-filtret är en flört med Icas färska pizzor som vi lyfter i olika kanaler nu inför nyårsdagen.

Simon Nilsson

simon.nilsson@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

ICASnapchat

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev