Ica bytte contentbyrå – här är nya Buffé

Så ser omslaget och en del av innehållet ut som landar i Ica-kundernas brevlådor på onsdag.

Ica gör om sin tidning Buffé för att skapa ett modernare tilltal, samtidigt integreras innehållet i matjättens digitala kanaler.

Matjätten Ica förnyar sin kundtidning Buffé och uppdaterar både det grafiska uttrycket och längden på artiklarna för att skapa ett modernare tilltal.

Intervjuerna och reportagen kommer från och med nu bestå av längre reportage varvat med recept och tips för att öka matlusten. Innehåll som "Söndagspreppen", trendspaningar och fokus på råvaror per säsong kommer vara återkommande inslag i tidningen.

Bakom den nya tidningen står Icas nya samarbetspartner Studio Bon som tog över uppdraget efter contentbyrån OTW. Som del i omgörning kommer även Ica puffa för tidningens innehåll i digitala kanaler.

– Med nya Buffé vill vi få våra kunder att våga experimentera i köket men också inspirera till en mer hållbar och hälsosam inställning till matlagning. Förutom den fysiska tidningen kommer innehållet i Buffé integreras i våra andra kanaler, främst digitalt, för att vi ska kunna sprida matglädje och inspiration till fler och på ett mer relevant sätt, säger Mats Liedholm, marknadsdirektör Ica Sverige.

Det nya numret landar i Ica-kundernas brevlådor onsdag 21 mars. 

Hanna Frick

Reporter

Publicerad 2018-03-20 08.00Uppdaterad 2018-03-20 10.26

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: