IAB: "Aldrig hört större efterfrågan på kompetens"

Foto: Janne Naess

JULFRÅGAN. GDPR är ämnet som kommer fortsätta påverka det kommande året, säger IAB:s vd Charlotte Thür.

Vilken var den största branschhändelsen 2017?

– Anpassningen till GDPR har påverkat hela branschen stort under året. Jag har aldrig under mina år i branschen hört större efterfrågan på kompetens.

Vad är ditt personliga nyårslöfte?

– Jag ger aldrig något nyårslöfte, ska man ändra på något är det bättre att göra det med en gång.

Om du ska sia om 2018, vad tror du kommer definiera nästa år?

– GDPR och Eprivacy kommer fortsatt påverka branschen. Jag ser en fortsatt tillväxt och framför allt för online video och influencer marketing. Fortsatt viktiga frågor för 2018 är transparens, effekt, viewability, fraud, mätningar/attribution och än bättre annonsmiljöer.

Hanna Frick

Reporter

Publicerad 2017-12-30 06.00Uppdaterad 2017-12-29 14.36

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: