Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Marknadsföring

IAB: "Aldrig hört större efterfrågan på kompetens"

JULFRÅGAN. GDPR är ämnet som kommer fortsätta påverka det kommande året, säger IAB:s vd Charlotte Thür.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Publicerad: 30 December 2017, 06:00
Uppdaterad: 29 December 2017, 14:36

Ämnen i artikeln:

IAB

Foto: Janne Naess

Vilken var den största branschhändelsen 2017?

– Anpassningen till GDPR har påverkat hela branschen stort under året. Jag har aldrig under mina år i branschen hört större efterfrågan på kompetens.

Vad är ditt personliga nyårslöfte?

– Jag ger aldrig något nyårslöfte, ska man ändra på något är det bättre att göra det med en gång.

Om du ska sia om 2018, vad tror du kommer definiera nästa år?

– GDPR och Eprivacy kommer fortsatt påverka branschen. Jag ser en fortsatt tillväxt och framför allt för online video och influencer marketing. Fortsatt viktiga frågor för 2018 är transparens, effekt, viewability, fraud, mätningar/attribution och än bättre annonsmiljöer.

Ämnen i artikeln:

IAB

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.