Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag30.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Marknadsföring

HSB vinner Signumpriset

Publicerad: 25 Januari 2018, 10:47
Uppdaterad: 25 Januari 2018, 14:45

HSB prisas för sitt varumärkesarbete.


Ämnen i artikeln:

HSB

Signumpriset delas årligen ut till det nordiska företag som utmärker sig i sitt långsiktiga arbete med att vårda och förvalta sitt varumärke.

Det här året slogs Apotea, HSB, Ecco, Karolinska och Skogaholm om att ta hem priset.

Nu står det klart att HSB vinner Signumpriset 2018.

"Gör allt rätt och riktigt bra! Så skulle man kunna summera motiveringen för årets vinnare HSB. En bostadskooperation som bygger och förvaltar samt erbjuder bosparande under ett och samma varumärke: HSB. Visionen man arbetar mot är både enkel och krävande: "bäst anseende när det gäller boende", heter det bland annat i juryns motiveringen.

Angelica Sandgren, varumärkesansvarig för HSB Riksförbund: 

– Jag är oerhört stolt över att HSB tilldelats Signumpriset, ett oslagbart bevis på att vi har ett välskött varumärke som står sig starkt i kraftig konkurrens. Det ger kraft att fortsätta arbetet med att vårda och skydda HSBs varumärke, säger hon i ett pressmeddelande.

Priset är instiftat av Groth & Co, har delats ut sedan 1995. Tidigare har bland annat Svenskt Tenn, Lantmännen, Hästens, Gröna Lund, Indiska, Findus, Fjällräven, Marimekko, Löfbergs Lila, ICA, Tetra Pak, Svenska Dagbladet, Absolut, Atlas Copco, Flygt, Carlsberg, Bang & Olufsen, Statoil, AGA, Ramlösa och Volvo stått som segrare av Signumpriset.

Simon Nilsson

simon.nilsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

HSB

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.