Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Marknadsföring

Hon går från Abba-museet till Kungliga Operan

Publicerad: 5 December 2016, 12:39
Uppdaterad: 5 December 2016, 12:43

Catarina Falkenhav blir ny marknad- och försäljningschef på Kungliga Operan.


Ämnen i artikeln:

Abba the museumKungliga Operan

Catarina Falkenhav har de senaste 20 åren haft chefsbefattningar inom kommunikation och försäljning och utsågs 2015 till Årets Marknadschef.

Närmast kommer hon från Abba The Museum som hon var med om att bygga upp och sätta på kartan nationellt och internationellt.

Nu blir Catarina Falkenhav ny marknad- och försäljningschef på Kungliga Operan.

– Att få jobba med Kungliga Operan är en dröm för mig. Ett hus som nästan varje kväll går live och förenar så många konstuttryck på en och samma gång, det är fantastiskt. Varumärket är tungt och historiskt och måste kunna nå nya besökare med olika livsstilar och bakgrund. Men huset har ju så oerhört mycket innehåll; människorna, konsten och skapandet, fantastiska historier som är roliga att berätta om och som berör alla i samhället, säger Catarina Falkenhav i ett pressmeddelande.

Före Abba-museet har Catarina Falkenhav haft olika chefsbefattningar på bland annat varumärkesbyrån Identity Works och tv-bolaget Jarowskij. 

Tjänsten på Kungliga Operan tillträder hon den 10 januari 2017 och hon kommer även att ingå i ledningsgruppen.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.