Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Marknadsföring

Hon blir ny marknadsdirektör för Atria

Johanna Roos går från Unilever till Atria Sverige.


Publicerad 2016-09-02 06:24
Uppdaterad 2016-09-02 06:28

Ämnen i artikeln:

Unilever

Dela artikeln:

Johanna Roos blir ny marknadsdirektör för Atria Sverige med ansvar för flera välkända varumärken i den svenska dagligvaruhandeln, i företagets portfölj finns bland annat Ridderheims, Lithells, Lönneberga, Pastejköket och vegetariska TZAY.

Johanna Roos kommer närmast från Unilever där hon de senaste sex åren arbetat i olika roller inom marknad och försäljning, senast som Business & Marketing Manager för Ben & Jerry’s Nordic.

– Atria är ett spännande företag med en stark tillväxtstrategi och fokus på hållbar utveckling och innovation. Med det som utgångspunkt ser jag fram emot att stärka våra välkända varumärken och vår position i flera kategorier, säger Johanna Roos i ett pressmeddelande.

Atria Sverige bildades den 1 januari 2016 och är en ny affärsenhet inom Atria Scandinavia med ansvar för innovation, marknad och försäljning mot den svenska marknaden för dagligvaruhandeln och Foodservice.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.