Hon blir ny marknadsdirektör för Atria

Johanna Roos går från Unilever till Atria Sverige.

Johanna Roos blir ny marknadsdirektör för Atria Sverige med ansvar för flera välkända varumärken i den svenska dagligvaruhandeln, i företagets portfölj finns bland annat Ridderheims, Lithells, Lönneberga, Pastejköket och vegetariska TZAY.

Johanna Roos kommer närmast från Unilever där hon de senaste sex åren arbetat i olika roller inom marknad och försäljning, senast som Business & Marketing Manager för Ben & Jerry’s Nordic.

– Atria är ett spännande företag med en stark tillväxtstrategi och fokus på hållbar utveckling och innovation. Med det som utgångspunkt ser jag fram emot att stärka våra välkända varumärken och vår position i flera kategorier, säger Johanna Roos i ett pressmeddelande.

Atria Sverige bildades den 1 januari 2016 och är en ny affärsenhet inom Atria Scandinavia med ansvar för innovation, marknad och försäljning mot den svenska marknaden för dagligvaruhandeln och Foodservice.

Amanda Törner

Reporter

Publicerad 2016-09-02 06.24Uppdaterad 2016-09-02 06.28

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: