Hon blir ny kommunikations- och varumärkeschef på SPP

Anette Harby blir ny chef för kommunikation och varumärke på SPP.

Den första oktober tillträder Anette Harby rollen som chef för kommunikation och varumärke på pensionsbolaget SPP. Hon arbetar sedan 2013 på SPP där hon har haft flera roller, bland annat som chef i bolagets kundserviceorganisation och senast som chef på pr och innehåll.

– De erfarenheterna är avgörande för att jag ska lyckas. I vår bransch är produkter och budskap relativt komplexa därför är det viktigt att vara enkel och tydlig i sin kommunikation för att nå fram. SPP har redan bidragit till förenkling i branschen men har mycket mer att ge på den fronten. Dessutom hänger SPPs aktiva hållbarhetsarbete väl samman med mina värderingar, säger Anette Harby i ett pressmeddelande.

SSP:s vd Staffan Hansen kommenterar:

 – Anette har visat prov på starkt ledarskap samtidigt som hon har stort affärsfokus och känner både SPP samt branschen väl. Hon är redan idag en mycket viktig spelare i vårt starka kommunikationsteam och det känns otroligt kul att hon nu ska leda arbetet med att utveckla vår kommunikation.

Amanda Törner

Reporter

Publicerad 2018-09-20 14.20Uppdaterad 2018-09-20 14.40

Ämnen i artikeln: