Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Marknadsföring

Här är talarna under Stockholm media week

Göran af Klercker berättar mer om de internationella talarna under Stockholm media week.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Publicerad: 09 Maj 2017, 05:00
Uppdaterad: 11 Maj 2017, 08:54

Ämnen i artikeln:

Stockholm Media WeekGöran af Klercker

"Det är alltid intressant när vi ser globala trender att få in just ett globalt perspektiv", säger Göran af Klercker.

I år är temat för Stockholm media week branschens motsägelser och talarna kommer sätta fingret på mottrenderna utifrån olika perspektiv.

Tre internationella talarna har även blivit inbjudna till seminariedagen: Briana Feigon, på teknikbolaget Tictail, Norm Johnston på Mindshare och Julie Langley, på Results International LLP.

– Det är alltid intressant när vi ser globala trender att få in just ett globalt perspektiv, därför ville vi få in ett antal internationella talare också, säger Göran af Klercker till Dagens Media och fortsätter:

– Julie Langley kommer från ett bolag i London som arbetar med en stor trend som pågår just nu – att teknologi skapar konvergens mellan olika branscher, i det här fallet olika konsultbranscher.

Norm Johnson på Mindshare pratar om hur man kan använda realtidsdata för ökad konkurrenskraft och hur data skapar nya marknadsföringsmöjligheter.

– Briana Feigon från det svenska startup-bolaget Tictail, pratar om hur de ändrat sin strategi och lagt resurser på att bygga egna mediekanaler för att skapa både effektivare och mer relevanta ytor för att bygga sina varumärken.

I och med fokus ligger på trender och mottrender kommer en punkt även att beröra lokalt kontra globalt.

– Företrädare från både den lokala och den globala marknaden kommer diskutera styrkor och svagheter med att arbeta som global aktör respektive lokal aktör.

Här är hela programmet.

Några av talarna under Stockholm media week:

Hanna Axelsson, Trygg-HansaKarin Rosell, E.ONDaniel Saberski, UnileverHanna Riberdahl, TelenorNyamko Sabuni, ÅFJoakim Claesson, SchibstedTove Langseth, DDB StockholmJan Lund, BonnierHelen Landberg, OMDMarie Melin, MediacomUlf Hallström, LynxeyeJohan Backman, Circle KStina Liljekvist; SkandiaKrister Karjalainen, SafiloEva Ossiansson, universitetslektor & varumärkesdoktorLotta Cederbom, Aller MediaMattias Behrer, Dentsu AegisEva Trouin, NordnetUrban Hilding, IUMNils Erik Andersson Wimby, IsobarCaroline Roth och Emma af Robson, Warpin VRArthur Ringart, News55Malin Häger, TV4Jeanette Asteborg, VolkswagenJohan Eriksson, GoogleHelena Ehnbom, MytaxiMartin Hugosson, MaxusPeder Bonnier, Kit´Ulrika Ek, Nyheter 24-GruppenJerry Silfwer, SpinfactoryAmanda Oxell, Annonsrådet och Group MNavid Modiri, kommunikatör och musikartist

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.