Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Marknadsföring

Här är svenskarna som kan vinna i Lovie Awards

Publicerad: 14 September 2016, 14:40
Uppdaterad: 15 September 2016, 06:11

Svenska Forsman & Bodenfors dominerar bland nomineringarna i europeiska Lovie Awards.


Ämnen i artikeln:

Forsman BodenforsDDBM C SaatchiEdelman Deportivo

Idag onsdag tillkännagjordes nomineringarna till årets Lovie Awards, som prisar de bästa europeiska sajterna, verktygen och kampanjerna.

Svenska Forsman & Bodenfors lyckades kamma hem flest nomineringar av alla, bland annat för IF:s "Slow Down GPS" och H&M-kampanjen "Close the Loop" (se överst).

I den nya kategorin för Virtual Reality är Eon nominerade för initiativet "The Power of Swimming" som tagits fram med hjälp av M&C Saatchi Stockholm.

Röstningen pågår från och med idag till 22 september och Lovie Awards avgörs tisdagen den 27 september på The British Film Institute i London.

Här är alla de svenska nomineringarna:

Websites Entertainment & Media Streaming: Soundcloud

Websites travel/Tourism: Svenska Turistföreningen/Våga Upptäck/Smicker

Websites Best Design: Expressen/Chefen – Zlatan Ibrahimovic/Ludvig Holmberg

Internet Video Animation: Unicef/For Sofia/Edelman Deportivo

Internet Video Live Experiences: IKEA + HAY - a design collaboration/NIKEXTENSION

Volvo Trucks/ Look Who’s Driving/Forsman & Bodenfors

Internet Video Viral Video (Branded): Volvo Trucks/Look Who’s Driving/Forsman & Bodenfors

Internet Video Virtual Reality (Branded): E.ON/The Power of Swimming/M&C Saatchi Stockholm

Internet Video Short Form: Coop/The Organic Effect/Forsman & Bodenfors

Online Advertisning Banner Ads: Unicef/The Disguised Banner/Edelman Deportivo

Online Advertising Branded Content: H&M/Close the Loop/Forsman & Bodenfors

Online Advertising Branded Game or Application: IF/Slow Down GPS/Forsman & Bodenfors

Online Advertising Mobile & Experiential: Taxi Stockholm/Explore Stockholm

Online Advertising Brand Microsite: SPP/Welcome to Earth 2045/ MC Saatchi Stockolm

Online Advertising Mobile Advertising: Tele2/Democratic Front Row/Edelman Deportivo

Mobile & Applications Family & Kids: Toca Boca/Toca Dance

Mobile & Applications Games: Toca Boca/Toca Blocks

Mobile & Applications Best User Interface: Försvarsmaktens Träningsklubb FMTK/DDB Stockholm

Mobile & Applications Best User Interface: Rebtel Activist

Mobile & Applications Best Visual Design: Försvarsmaktens Träningsklubb FMTK/DDB Stockholm

Social Animals: The Swedish Association of Professional Veterinary Clinics/Uncute/Geelmuyden Kiese Sweden

Social Education & Discovery: The Swedish Association of Professional Veterinary Clinics/Uncute, /Geelmuyden Kiese Sweden

Social Native Advertising: The Spotify Portfolio

Social Native Advertising: Pause/Discount is King/Åkestam Holst

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev