Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Marknadsföring

Här är Subways nya logga

För första gången på 15 år har Subway fått en ny logga.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Publicerad: 08 Augusti 2016, 13:14
Uppdaterad: 08 Augusti 2016, 13:19

Ämnen i artikeln:

Subway

Förra veckan avslöjade Subway utseendet på deras nya logga. Den nya loggan är företagets största utseendeförändring sedan 2001, skriver Business Insider.

Den nya loggan är mer minimalistisk och enkel till sitt utseende men de karaktäristiska pilarna får vara kvar.

Enligt Business Insider har Suzanne Greco, Subways vd och koncernchef sagt följande om förändringen:

– Subwayvarumärket är känt över hela världen och det här nya utseendet förstärker vårt engagemang mot att vara fräscha och framåtsträvande, genom en design som är tydlig och säker utan att glömma bort vårt arv.

I samband med lanseringen av den nya loggan släpper Subway även en ny symbol som enligt företaget symboliserar deras nästa steg i utvecklingen av deras premium-menyer. Den nya symbolen är också en del av företagets mer teknik-fokuserade satsning – Subway Digital.

Den nya loggan kommer införas på Subway-restauranger i början av 2017.

Ämnen i artikeln:

Subway

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.