Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Marknadsföring

Här är Mastercards nya logga

Publicerad: 15 juli 2016, 08:59
Uppdaterad: 15 juli 2016, 09:03

Mastercards nya varumärkesidentitet ska spegla utecklingen av digitaliseringen.


Ämnen i artikeln:

Mastercard

Idag avslöjar Mastercard hur bolagets nya varumärkesidentitet ser ut.

Den nya identiteten ska spegla utecklingen av digitaliseringen och den ökade uppkopplingen bland konsumenter, och är enligt Mastercard ”enklare, mer modern och anpassad för en allt mer digital värld”.

Förändringen börjar med en ny logotyp.

– Mastercard är ett av de unika globala varumärkena som man omedelbart känner igen. För att ytterligare växa i den nya digitala världen, där företag rör sig fortare än någonsin tidigare, vill vi modernisera och förädla varumärket i en design som är enkel och elegant, samtidigt som man omedelbart känner igen Mastercard, säger Raja Rajamannar, global marknads- och kommunikationschef på Mastercard, i ett pressmeddelande.

Med början i höst kommer den nya varumärkesidentiteten att introduceras på alla Mastercard-produkter, i kommunikation och upplevelser samt gällande det nya digitala betalningssystemet Masterpass.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Mastercard

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev