Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Marknadsföring

Här är kändisarna som dominerat reklamen

Publicerad: 19 December 2017, 13:40
Uppdaterad: 19 December 2017, 14:41

Zara Larsson glittrar i Nikes kampanj. Printscreen

Dagens Media listar kändisarna som synts mest i reklam under 2017.


Ämnen i artikeln:

Zara LarssonMåns Zelmerlöw

I takt med att influencer marketing-branschen växer, blir det allt vanligare att kändisar hittar alternativa inkomstkällor i reklamsamarbeten. Men vilka har egentligen varit flitigast i att låna ut sitt namn till varumärken under 2017? Dagens Media har svaret.

Listan bortser från dem som främst definieras som influencers, utan fokuserar på de kändisar som huvudsakligen har ett annat yrke.

Toppen består av två "SZara", men med olika stavning. Zara Larsson har bland annat synts i samarbeten med Nike, H&M och My Academy.

Zara Larssons reklamfilm för H&M:

Zara Larsson visar upp sina nike-skor i discovimlet:

Zara Larsson i kampanj med My Academy om varför hon behöver läxhjälp:

Betsson och Cancerfonden har tagit hjälp av simmerskan Sarah Sjöström.

Sarah Sjöström utmanar Måns Zelmerlöw i Baddaren i reklamfilm för Betsson:

Sarah Sjöström är ambassadör för Barncancerfonden och fick stor uppmärksamhet för sin reklamfilm med åttaåriga Nike.

Danny Saucedo har synts i reklamfilmer för Huawei och Tre.

I reklamfilmen med Huawei får Danny Saucedo gå i fotoskola:

I reklamfilmen med tre har Danny Saucedo inte alla knivar i lådan och gör en parodi på "Så mycket bättre".

Måns Zelmerlöw i Polaroid och Betsson.

Bland annat har den folkkäre artisten fått spela Black Jack på ett Bond-inspirerande sätt:

I kampanjen med Polaroid Eyewear Nordic har pr-konsulten Calle Schulman ett möte med Måns Zelmerlöw angående ett samarbete. Reklamfilmerna finns i flera delar.

Även Linnea Claesson, handbollsspelare och opinionsbildare, har hunnit med att göra reklam för bland annat Lyko, Bris och Stadium.

Linnea Claesson delar med sig av en berättelse om sexuella trakasserier i samarbete med Bris.

Alex Hartelius


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev