Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag06.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Marknadsföring

Här är JC:s nya varumärke

Publicerad: 31 Maj 2017, 11:53
Uppdaterad: 31 Maj 2017, 11:55

"Scandinavian Denim House står för värden som innovation, mode, enkelhet och service", säger Stefano di Martino, ny operativ chef för JC.

Idag är det premiär för JC:s nya koncept "Scandinavian Denim House".


Ämnen i artikeln:

JC

I början av maj fattades beslut i Stockholms tingsrätt om att JC​ ​var redo att lämna sin rekonstruktion.

Företaget meddelade då att ett nytt varumärkeskoncept var en del i strategin för att få de senaste årens röda siffror att blir svarta, vilket Dagens Media skrev om i början på maj. Planen var att göra om butikerna och lansera en ny e-handelsplattform, allt under konceptnamnet "Scandinavian Denim House". 

Idag kan allmänheten för första gången se resultatet av arbetet, både på JC.se och i JC:s flagship store på Drottninggatan 55 i Stockholm. 

– Scandinavian Denim House står för värden som innovation, mode, enkelhet och service. Det är ett sätt att göra något nytt med vårt varumärke, samtidigt som vi bygger vidare på våra styrkor och den starka relation som många svenskar har till JC, säger Stefano di Martino, ny operativ chef för JC, i ett pressmeddelande.

Målet med Scandinavian Denim House är att skapa en "inklusiv plats där kunden känner sig hemma". 

Under 2017 ska tio av JC:s butiker, varav majoriteten i Stockholm och Göteborg, anpassas till det nya konceptet.

Därefter är planen att konceptet ska implementeras successivt i övriga butiker runt om i Sverige och Finland. Men via JC:s nya sajt kan kunder utanför Stockholm redan idag ta tal av Scandinavian Denim House.

– Sajten kommer också förändras i flera steg, för att slutligen vara anpassad till det nya konceptet, men redan nu kan våra kunder se en markant skillnad. Det är viktigt för oss att hemsidan ger samma upplevelse som butikerna – JC.se ska vara en lika välkomnande som stimulerande miljö, säger Stefano di Martino.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

JC

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.