Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag05.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Marknadsföring

Här är Izettles nya look

Publicerad: 17 Maj 2017, 09:44
Uppdaterad: 17 Maj 2017, 09:46

Pressbild

"Många tänker fortfarande bara på kortläsaren när de hör vårt namn", säger marknads- och kommunikationschefen Johan Bendz.


Izettle har på några år blivit en välkänd tjänst för mobila kortbetalningar. Nu har man dock låtit designbyrån Bold agency ta fram en ny visuell identitet för att visa att företaget även erbjuder andra finansiella och kommersiella tjänster för småföretagare.

– Många tänker fortfarande bara på kortläsaren när de hör vårt namn men idag är vi så mycket mer än det och kan hjälpa småföretagare med allt från kassaregister och säljrapporter, till fakturering och finansiering. Det är viktigt att vårt varumärke återspeglar och driver den utvecklingen, säger Johan Bendz, marknads- och kommunikationschef på Izettle, i en kommentar.

Bold agency har låtit Izettles användare spela en central roll i designarbetet. Logotypen har uppdaterats för att återspegla deras vardag och kundernas porträtt kommer ofta att förekomma i företagets externa kommunikation.

– Syftet med detta projekt var inte att åstadkomma en radikal förändring utan att förtydliga vad företaget står för idag och påskynda resan framåt, säger Gia Stridbeck, kundansvarig på Bold agency.

Mathias Asplund

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.