Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Marknadsföring

Här är Hemfrids nya reklamkoncept

Publicerad: 8 Januari 2018, 10:43
Uppdaterad: 8 Januari 2018, 10:43

Hemfrid vill lyfta fram den sköna känslan av "flow" i vardagen.


Ämnen i artikeln:

Prime

Idag måndag är det premiär för Hemfrids nya reklamkoncept som går under namnet "Flow – känslan när allt bara flyter".

Konceptet har tagits fram med hjälp av byrån Prime. Syftet är att lyfta fram den härliga känslan när man genom Hemfrids tjänster får vardagen att flyta på lite bättre vare sig det handlar om tjänster som städning, barnpassning eller flytt.

– Vi ville testa ett nytt sätt att prata om våra tjänster och lyfta fram den där härliga känslan när man får hjälp med en enklare vardag. En mer friktionsfri tillvaro där allt flyter på och ingenting hakar upp sig, säger David Leeb marknadschef Hemfrid, i ett pressmeddelande.

I filmerna syns personer som i olika situationer befinner sig i ett "bekymmerslöst tillstånd", där allt helt enkelt bara löser sig.

– Det ska bli otroligt spännande att få utveckla denna idé tillsammans med Hemfrid. Det är precis vad deras tjänster handlar om, att skapa ett bättre flow i kundernas vardag. Jag ser även fram emot att ta idén vidare och visa hur Hemfrid skapar flow för medarbetare och samhället i stort, säger Hanna Belander creative director på Prime, i ett pressmeddelande.

Kampanjen kommer gå både digitalt, i tv och OOH.

Här är kampanjfilmerna:

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Prime

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.