Här är Hemfrids nya reklamkoncept

2018-01-08 11:43  

Hemfrid vill lyfta fram den sköna känslan av "flow" i vardagen.

Idag måndag är det premiär för Hemfrids nya reklamkoncept som går under namnet "Flow – känslan när allt bara flyter".

Konceptet har tagits fram med hjälp av byrån Prime. Syftet är att lyfta fram den härliga känslan när man genom Hemfrids tjänster får vardagen att flyta på lite bättre vare sig det handlar om tjänster som städning, barnpassning eller flytt.

– Vi ville testa ett nytt sätt att prata om våra tjänster och lyfta fram den där härliga känslan när man får hjälp med en enklare vardag. En mer friktionsfri tillvaro där allt flyter på och ingenting hakar upp sig, säger David Leeb marknadschef Hemfrid, i ett pressmeddelande.

I filmerna syns personer som i olika situationer befinner sig i ett "bekymmerslöst tillstånd", där allt helt enkelt bara löser sig.

– Det ska bli otroligt spännande att få utveckla denna idé tillsammans med Hemfrid. Det är precis vad deras tjänster handlar om, att skapa ett bättre flow i kundernas vardag. Jag ser även fram emot att ta idén vidare och visa hur Hemfrid skapar flow för medarbetare och samhället i stort, säger Hanna Belander creative director på Prime, i ett pressmeddelande.

Kampanjen kommer gå både digitalt, i tv och OOH.

Här är kampanjfilmerna:

Hanna Frick

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt