Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Marknadsföring

Här är Fotografiskas nya marknadschef

Karl Skoog, tidigare marknadschef på Tele2 Business tillträder tjänsten som marknadschef för Fotografiska.


Publicerad 2016-08-23 08:24
Uppdaterad 2016-08-23 08:30

Ämnen i artikeln:

Fotografiska Museet

Dela artikeln:

Karl Skoog som tidigare arbetat som marknadschef för Tele2 Business blir Fotografiskas nya marknadschef när företaget expanderar sin marknad- och kommunikationsavdelning.

Han kommer senast från en tjänst som konceptansvarig för Tele2 och har arbetat sammanlagt 9,5 år inom företaget.

– Vi är inne i en stark expansionsfas och där ingår att växla upp vår marknad- och kommunikationsavdelning. Därför är vi otroligt glada att vi lyckats rekrytera Karl Skoog som marknadschef till oss, medan Margita Ingwall som kommunikationschef mer kan fokusera på arbetet med våra egna och icke köpta kanaler. Karl besitter en enorm kompetens och har ett fantastiskt driv, säger Per Broman, Head of Culture på Fotografiska i ett pressmeddelande.

Karl Skoog säger att det kändes helt rätt när han fick förfrågan från Fotografiska.

– Jag kommer att bidra med min kreativitet och min varumärkeskunskap eftersom det är viktigt att fortsätta hålla ihop och utveckla Fotografiska som ett starkt varumärket när man är så snabbfotad och ständigt utmanar. Mina ledarskapsegenskaper och globala erfarenhet hoppas jag att jag kommer ha nytta av. Samtidigt finns det flera olika ben som Fotografiska står på – utställningarna, restaurangen, eventlokalerna och akademin vilket skapar helt unika möjligheter, säger Karl Skoog i ett pressmeddelande.

Karl Skoog har legat bakom flera omtalade kampanjer för Tele2:s räkning under hans tid som marknadschef för Tele2 Business.

Under hans tid som marknadschef vann Tele2 2014 exempelvis 100-wattaren för fåret Frank. Samma år slutade han som marknadschef för Tele2 men har blivit kvar inom företaget fram tills nu.

Karl Skoog tillträder sin nya tjänst den 5 september.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.