Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Marknadsföring

Här är den mest uppmärksammade Super Bowl-reklamen

Kolla in fem av de mest omtalade reklamfilmerna under helgens Super Bowl.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Publicerad: 06 Februari 2017, 09:45
Uppdaterad: 06 Februari 2017, 14:53

Ämnen i artikeln:

Super BowlAudiJustin Bieber

Super Bowl är den tv-sändning som har flest tittare i USA – i år väntades fler än 110 miljoner titta. Givet är eventet ett av världens mest attraktiva för varumärken som vill nå ut med sitt budskap.

Reklampriserna är dock därefter.

Fox Sports, som äger tv-rättigheterna till Super Bowl, vill ha mer är fem miljoner dollar (drygt 40 miljoner svenska kronor) för 30 sekunders reklamtid under 2017 års upplaga av Super Bowl, enligt amerikanska Variety.

I årets mest uppmärksammade Super Bowl-reklam är det politiska temat dominerande.

Här är fem av de mest omtalade.

84 Lumber – "Journey"

Byggföretaget 84 Lumbers reklamfilm skildrar en mexikansk mor och dotter som tar sig genom öknen mot USA, bara för att stoppas av en gigantisk gränsmur. Men istället för att vända tillbaka, hittar de en dörr i muren och passerar gränsen, medan en text med orden: "Viljan att lyckas är alltid välkommen här" dyker upp på skärmen.

Se filmen ovan.

 

 

Air BnB "We Accept"

I bildtexter som spelar över ansikten med en uppsjö olika nationaliteter, skriver Air BnB: "Oavsett vem du är, vart du kommer ifrån, vem du älskar, vem du tillber, vi hör ihop. Världen blir vackrare desto mer du accepterar".

Budweiser "Born the Hard Way"

Filmen "Born the Hard Way" anspelar på den amerikanska drömmen och skildrar hur ölbolagets grundare Adolphos Busch besegrade diskriminering under sin resa från Hamburg i Tyskland till St. Louis i USA under mitten av 1800-talet.

Audi "Daughter"

Audi dedikerade sin reklamfilm till att lyfta jämställdhet mellan könen.

T-mobile "Unlimited Move"

 

Ämnen i artikeln:

Super BowlAudiJustin Bieber

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.