Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Marknadsföring

Här är Comviqs nya marknadschef

Publicerad: 22 Mars 2017, 12:21
Uppdaterad: 22 Mars 2017, 12:48

Jim Carlberg.

Jim Carlberg blir ny marknadschef på Comviq, skriver Resumé.


Ämnen i artikeln:

ComviqTele2

På bara ett år har en rad tunga avhopp drabbat Tele2, däribland marknads- och kommunikationsdirektör Pernilla Oldmark och Comviqs brand manager Mimmi Sköldberg.

I december kunde Dagens Media avslöja att ytterligare två tunga namn lämnar bolaget: Inhouse-chefen Anna Andersson och marknadschefen Lotta Onajin. Anledningen är att Lotta Onajins roll ska delas upp i tre.

Nu står det klart att Jim Carlberg, som blev brand manager på Tele2 Business i februari 2016, tar över rollen som marknadschef för Comviq. Det skriver Resumé.

– Det är fantastiskt att fortsätta min resa inom företaget och få ansvara för ett så spännande varumärke som Comviq. Jag visste att jag skulle få chansen att växa när jag gick till Tele2. Det var en av anledningarna att jag hamnade här, säger Jim Carlberg till Resumé.

Jim Carlberg drev tidigare reklambyrån Pool innan han blev planner på DDB Stockholm. Därefter har han varit marknadschef på Unicef.

Rollen som marknadschef för Comviq tillträder han den 1 juni.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

ComviqTele2

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.