Här är Comviqs nya marknadschef

2017-03-22 13:21  
Jim Carlberg.

Jim Carlberg blir ny marknadschef på Comviq, skriver Resumé.

På bara ett år har en rad tunga avhopp drabbat Tele2, däribland marknads- och kommunikationsdirektör Pernilla Oldmark och Comviqs brand manager Mimmi Sköldberg.

I december kunde Dagens Media avslöja att ytterligare två tunga namn lämnar bolaget: Inhouse-chefen Anna Andersson och marknadschefen Lotta Onajin. Anledningen är att Lotta Onajins roll ska delas upp i tre.

Nu står det klart att Jim Carlberg, som blev brand manager på Tele2 Business i februari 2016, tar över rollen som marknadschef för Comviq. Det skriver Resumé.

– Det är fantastiskt att fortsätta min resa inom företaget och få ansvara för ett så spännande varumärke som Comviq. Jag visste att jag skulle få chansen att växa när jag gick till Tele2. Det var en av anledningarna att jag hamnade här, säger Jim Carlberg till Resumé.

Jim Carlberg drev tidigare reklambyrån Pool innan han blev planner på DDB Stockholm. Därefter har han varit marknadschef på Unicef.

Rollen som marknadschef för Comviq tillträder han den 1 juni.

Amanda Törner

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt