Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Marknadsföring

Här är Abba The Museums nya kommunikationskoncept

Bild 1/2  "Visuellt används kärlekens starkaste uttryck, i en tydlig musikkontext och tidsepok", säger Rickard Villard på The Kind Collective som ligger bakom konceptet.

Abba The Museum vill locka nya besökare med budskapet att Abbas resa aldrig tagit slut.


Publicerad 2018-06-04 06:31
Uppdaterad 2018-06-04 06:39

Ämnen i artikeln:

Abba the museum

Dela artikeln:

I samband med Abba The Museums utbyggnad och nya utställning passar museet på att lansera ett nytt kommunikationskoncept kallat "Some music never dies – it multiplies".

Nya besökare ska lockas med buskapet att Abbas resa aldrig har tagit slut och att Abba hörs mer än någonsin 35 år efter att de tystnade.

Det görs dock inte genom att slå vakt om historien och vårda arvet, utan genom att fortsätta att utvecklas. Konceptet syftar till att understryka det faktum att Abba är, och alltid har varit, en stor del av historien – spridit glädje och kärlek i årtionden genom sin musik.

– Samtidigt ger vi besökare som redan varit hos oss och efterfrågat ”the full story” en anledning att komma tillbaka, säger Andreas Johansson, marknadsdirektör, i ett pressmeddelnade.

Det nya kommunikationskonceptet har tagits fram tillsammans med The Kind Collective.

– Visuellt används kärlekens starkaste uttryck, i en tydlig musikkontext och tidsepok. Den understryker att resan med ABBA aldrig tar slut, att den multipliceras. Det blir tydlig symbol för att ABBAs musik lever vidare och redan är en självklar del av många generationers musikminnen, säger Rickard Villard på The Kind Collective.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.