Här är Abba The Museums nya kommunikationskoncept

2018-06-04 08:31  

Abba The Museum vill locka nya besökare med budskapet att Abbas resa aldrig tagit slut.

I samband med Abba The Museums utbyggnad och nya utställning passar museet på att lansera ett nytt kommunikationskoncept kallat "Some music never dies – it multiplies".

Nya besökare ska lockas med buskapet att Abbas resa aldrig har tagit slut och att Abba hörs mer än någonsin 35 år efter att de tystnade.

Det görs dock inte genom att slå vakt om historien och vårda arvet, utan genom att fortsätta att utvecklas. Konceptet syftar till att understryka det faktum att Abba är, och alltid har varit, en stor del av historien – spridit glädje och kärlek i årtionden genom sin musik.

– Samtidigt ger vi besökare som redan varit hos oss och efterfrågat ”the full story” en anledning att komma tillbaka, säger Andreas Johansson, marknadsdirektör, i ett pressmeddelnade.

Det nya kommunikationskonceptet har tagits fram tillsammans med The Kind Collective.

– Visuellt används kärlekens starkaste uttryck, i en tydlig musikkontext och tidsepok. Den understryker att resan med ABBA aldrig tar slut, att den multipliceras. Det blir tydlig symbol för att ABBAs musik lever vidare och redan är en självklar del av många generationers musikminnen, säger Rickard Villard på The Kind Collective.

Amanda Törner

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt