Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Marknadsföring

Hannah och Amanda öppnar skönhetssalong för män

Publicerad: 3 oktober 2017, 07:40
Uppdaterad: 3 oktober 2017, 07:40

Daisy Grace-filialen "Will & Louis" riktar sig till medvetna män. Frontar märket gör bland andra medieprofilen Alex Schulman.


Livsstilsbolaget Daisy Grace har idag flera skönhetssalonger i Stockholm. Nu utökar bolaget, som grundats av systrarna Amanda Schulman och Hannah Widell, sitt livsstilsuniversum.

Filialen "Will & Louis" beskrivs som ett groomingkoncept för män, som kommer att innefatta salonger och produkter för den manliga befolkningen.

– Vår affärsidé med Daisy Grace bygger på att man som kvinna inte har tid för massa olika bokningar på olika ställen – man vill ha en plats där man kan göra allt. Precis samma gäller självklart män, säger Hannah Widell, vd på Daisy Grace, i en kommentar.

– Idén till Will & Louis kom under ett ledningsgruppsmöte för Daisy Grace, där vi alla skämtade om att våra respektive män tittade avundsjukt på oss när vi blev ompysslade på salongen. Vi insåg snabbt att männen i vår närhet uttryckt en önskan om en plats där de tillåts vara fåfänga. Vi är övertygade om att den svenska storstadsmannen är redo för det här. Vi tror till och med att han längtar, säger Amanda Schulman, kreativ chef på Daisy Grace, i ett pressmeddelande.

En av de nya varumärkets ambassadörer kommer att vara ingen mindre än Amanda Schulmans välkända make, Alex Schulman. Även grooming-profilen Gustav Broström kommer att vara ett ansikte utåt för konceptet.

Inspiration till namnet på satsningen har systrarna hämtat från sina söner, Wille och Louis.

Camilla Åstrand, marknadschef på Daisy Grace, säger i en kommentar att företaget hoppas kunna vara med och förändra inställningen kring män och grooming.

– Drömmen är att det ska bli lika accepterat att föreslå en rakning eller manikyr innan fredagsölen som att föreslå en golfrunda.

Den första Will & Louis-salongen slår upp portarna i Stockholm 1 november. Den kommer att husera på nedre plan i Daisy Grace lokaler i Sturegallerian. I november lanserar Daisy Grace även sin egna e-handelssajt, som kommer att vara uppbyggd kring redaktionellt innehåll. En expansion av salongsverksamheten planeras under 2018.

Mikaela Åkerman

Mikaela.Akerman@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.