Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Marknadsföring

Hanna Riberdahl byter Telenor mot K-Rauta

Publicerad: 18 December 2017, 13:43
Uppdaterad: 19 December 2017, 12:28

K-Rautas Jarmo och Hanna Riberdahl. Foto: Montage

Nya jobbet blir som marknadsdirektör på K-Rauta: "Jag har ju varit inom telecom sedan Dackefejden ungefär", skojar Hanna Riberdahl.


Ämnen i artikeln:

TelenorK-Rauta

Efter nio år på Telenor, varav två som marknadschef, byter Hanna Riberdahl Telenor mot K-Rauta, där hon blir marknadsdirektör.

Varför lämnar du?

– Jag har varit i telecom-branschen sedan Dackefejden ungefär, så det var dags att byta, svarar hon och skrattar.

– Jag har jobbat med detta sedan 1990-talet och kände att det var dags att våga hoppa till något nytt. Beslutet grundar sig i ett personligt behov av förändring, svarar Hanna Riberdahl.

På K-Rauta kommer hon att sitta i ledningsgruppen samt ansvara för både privatmarknaden och företagsmarknaden. Utöver det ligger CRM och kundaktiviteter på hennes bord.

Hur känns det att sluta – nio år är en lång tid?

– Det känns jättespännande och läskigt på samma gång. I dag är första dagen då jag inte går till något jobb, vilket är annorlunda. Jag har haft fantastiska kollegor på Telenor, och har fått med mig en mängd lärdomar från en bransch i som befinner sig i stor förändring och också är ganska tuff, säger hon.

Som Dagens Media har berättat så blir det Linda Wetterborg som tar över rodret som marknadschef på Telenor. Det tycker Hanna Riberdahl är ett väldigt bra beslut.

–Det känns som en jättebra lösning, och det känns bra att lämna över till någon som jag tror på.

Hur ser ditt uppdrag ut på K-Rauta?

– Jag ska driva förändringsarbetet i deras kommunikation och marknadsföring. Det kommer att handla mycket om att skapa en balans mellan digitalisering och datadrivan kommunikation samt klassisk marknadsföring. Båda behövs för att skapa en långsiktig effekt. En del av uppdraget är också att jobba med företagets identitet: Vad ska K-rauta stå för i Sverige?

Hanna Riberdahl ansvarar också för kundaktiviteter samt att utveckla och stärka relationen till K-Rautas befintliga kunder, via företagets CRM.

Vad ska du göra till jul?

– Vi brukar alltid fira en väldigt traditionsenlig jul hemma, men i år ska vi faktiskt åka till värmen för första gången, avslutar Hanna Riberdahl, som tillträder sin nya tjänst på K-Rauta i januari.

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

janne.naess@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

TelenorK-Rauta

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.