Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Marknadsföring

Han blir ny marknadschef på Barnfonden

Publicerad: 9 Augusti 2018, 06:20
Uppdaterad: 9 Augusti 2018, 08:55

Mikael Hellman blir ny marknadschef på Barnfonden.

Försäkringbolagets If:s tidigare nordiska marknadschef, Mikael Hellman, går vidare till Barnfonden där han blir insamling-och marknadschef.


Ämnen i artikeln:

If

Som insamlings- och marknadschef kommer Mikael Hellman att ansvara för att leda och utveckla arbetet med insamling, kommunikation, marknad, givarservice, driva förändrings- och förbättringsarbete inom organisationen samt utveckla Barnfondens företagssamarbeten.

– Jag ser fram emot att bidra till Barnfondens möjlighet att hjälpa ännu fler barn till en bättre framtid. Jag kommer att verka för ett datadrivet och modernt insamlings- och marknadsarbete för att generera tillväxt på effektivast möjliga sätt, kommenterar Mikael Hellman, som tidigare varit nordisk marknadschef på försäkringsbolaget If.

Anna Svärd är generalsekreterare på Barnfonden:

– Vi är otroligt glada över att vi kan välkomna Mikael in i teamet på Barnfonden. Mikael kommer ingå i ledningsgruppen och med sin breda och stora kompetens från marknad, organisationsutveckling och kommunikation kan vi tillsammans utveckla och bygga Barnfonden vidare, kommenterar hon.

Om Barnfonden

Barnfonden är politisk och religiöst obunden och tillsammans med sina samarbetspartners stödjer organisationen fler än 15 miljoner barn runt om i världen. Allt Barnfondens arbete utgår från barnet i fokus och verksamheten fokuserar på fyra områden som är tätt sammankopplade: utbildning, hälsa, försörjning och barns rätt till trygghet och skydd. 

 

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

janne.naess@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

If

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.