Marknadsföring
Håkan Samuelsson i poddintervju med Kristoffer Triumf
Publicerad: 13 april 2017, 10:46
Uppdaterad: 13 april 2017, 11:13
"Volvos värdering är klar: Vi visar omtanke, vi bryr oss om och skyddar det som är viktigt", säger Håkan Samuelsson.
Säkerheten står i fokus när Volvo Cars tar nästa kliv i reklamkonceptet "Omtanke". I en serie bestående av filmer och poddavsnitt berättar Volvo Car Groups vd, Håkan Samuelsson, om företagets säkerhetsvision.
Genom Volvo Cars senaste reklamkoncept "Omtanke", som Dagens Media tidigare berättat om, riktar bilvarumärket fokus på säkerheten.
Som del av det konceptet kommer nu en fördjupande del där Kristoffer Triumf intervjuar Volvo Car Groups vd Håkan Samuelsson.
I en serie bestående av tre filmer och tre podcastavsnitt får tittaren och lyssnaren höra Håkan Samuelssons tankar kring just säkerhet.
– Ingen ska dö eller allvarligt skadas i en ny Volvo 2020. Det är vår noll-vision. Jag tror det är få biltillverkare som vågar uttrycka en sådan stark vision, men för Volvo känns det väldigt naturligt, säger Håkan Samuelsson, vd för Volvo Car Group, i ett pressmeddelande.
I det första avsnittet lyfts företagets säkerhetsvisison fram.
– Vi har alltid tagit säkerhet på allvar och alltid gjort mer än vad som krävs. Volvos värdering är klar: Vi visar omtanke, vi bryr oss om och skyddar det som är viktigt, säger Håkan Samuelsson.
De andra två avsnitten tar upp företagets två andra visioner:
- År 2025 ska en miljon elektrifierade Volvobilar rulla på våra gator
- År 2025 ska Volvos kunder få tillbaka en veckas tid per år genom företagets bilar och tjänster
Filmerna och podcastavsnitten är en fristående fortsättning på den intervjuserie som Volvo Cars påbörjade i januari tillsammans med Kristoffer Triumf i samband med lanseringen av Volvos senaste bilmodell.