Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Marknadsföring

H&M lanserar ny butikskedja

Publicerad: 30 Mars 2017, 14:05
Uppdaterad: 30 Mars 2017, 14:25

I ett pressmeddelande på H&M:s hemsida berättar företaget om sin nya kedja.

Sjösätter nya varumärket Arket hösten 2017.


Ämnen i artikeln:

H M

Cheap Monday, Monki och Weekday får snart sällskap under H&M-paraplyet. Arket-butikerna kommer att erbjuda en "enkla och tidlösa" kollektioner för män, kvinnor och barn, accessoarer och ett utvalt sortiment till hemmet, skriver H&M i sin delårsrapport.

"Det kommer att finnas produkter i ett brett prisspann, dock i ett något högre prissegment än H&M, med betoning på material, funktion och passform", skriver H&M.

I sortimentet ska det även finnas utvalda produkter från externa varumärken. De flesta butikerna kommer att rymma ett café med fokus på det nordiska köket.

Arkets huvudkontor finns på Södermalm i Stockholm, med designers, uppköpare, arkitekter, skribenter och kockar under sitt tak.

– Ett fantastiskt lag med olika bakgrunder och kompetensområden har gått samman för att bygga Arket. Vi är väldigt glada över att snart visa upp varumärket och dela våra kollektioner med kunderna, säger Lars Axelsson, vd på Arket, i en kommentar.

Den första butiken öppnar i London tidig höst 2017, men Arket ska kunna handlas online i 18 europeiska länder. Fler butiker planeras närmast i Bryssel, Köpenhamn och München.

Mathias Asplund


Ämnen i artikeln:

H M

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev