Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Marknadsföring

H&M lanserar ännu ett nytt varumärke

H&M:s nya varumärke – Afound – samlar prissänkta varor inom mode och livsstil.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Publicerad: 31 Januari 2018, 07:50
Uppdaterad: 31 Januari 2018, 13:57

Ämnen i artikeln:

H M

Nyligen meddelade H&M att de inför fri standardfrakt och fria returer för sina klubbmedlemmar. Samtidigt som H&M idag presenterar sin rapport för fjärde kvartalet 2017, lanserar bolaget ytterligare en nyhet – ett helt nytt varumärke under namnet Afound.

Afound beskrivs av H&M som ett "style and deal hunting paradise", en marknadsplats med rabatterade varor inom mode och livsstil.

Både i digital och fysisk butik ska Afound samla välkända varumärken för både dam och herr, samt H&M-koncernens egna varumärken.

Varorna kommer vara säsongslösa och bestå av både svenska och internationella varumärken. Afound kommer även lansera "unika och limiterade produktsläpp" från olika varumärken.

– Vi ser en stor potential för Afound och ser fram emot att introducera marknadsplatsen för vår publik i Sverige under 2018. Afound värnar om produkters värde och mixen av dem. Genom att erbjuda inspiration till personlig stil, kvalitetsvarumärken och känslan av att kunna göra en riktigt bra affär, erbjuder Afound en ny form av off-price-upplevelse, säger Fredrik Svartling, vd för Afound, i ett pressmeddelande.

Marknadsplatsen kommer lanseras digitalt och fysisk under 2018, exakt när är ännu oklart. Den första butiken öppnar på Drottninggatan i Stockholm.

Dagens Media har sökt Afound, som svarar att de för närvarande inte har mer information att ge.

Under fjärde kvartalet försämrades rörelseresultatet för H&M – från 7,3 miljarder kronor 2016 till 4,8 miljarder 2017. Helåret landade på 20,5 miljarder 2016/17, att jämföra med 23,8 miljarder 2015/16.

Läs mer om H&M:s alla kriser i nummer 2 av Dagens Media – ute nu.

Ämnen i artikeln:

H M

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.