H&M inleder samarbete med Moschino

2018-04-16 08:30  
Jeremy Scott Ann-Sofie Johansson och Gigi Hadid.

Klädjätten tog hjälp av supermodellen Gigi Hadid för att presentera nyheten på Instagram Live.

H&M startar nu ett designsamarbete med det italienska modehuset Moschino.

Nyheten, som presenterades på Instagram Live med modellen Gigi Hadid och Jeremy Scott, kreativ chef för Moschino, bestod också i att modehuset även designat en ny kollektion för män och kvinnor tillsammans med H&M.

– Moschino och H&M är det perfekta samarbetet och mixar ihop pop, street-kultur och glamour, säger Ann-Sofie Johansson i ett pressmeddelande om den nya kollektionen.

Jeremy Scott:

– Jag ser fram emot att visa alla fans Moschino och H&M-kollektionen. Mitt arbete går ut på att nå ut till människor via mode, och detta samarbete gör att jag kan nå ut till fler fans än någonsin tidigare, säger han i en kommentar. 

I ett pressmeddelande beskrivs kampanjen för samarbetet som ett "innovativt tv-koncept", vilken binder samman sociala och traditionella medier med målsättningen att skapa en "kreativ multimediaplattform samt en upplevelse för den digitala världen".  

Simon Nilsson

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt