Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Marknadsföring

H&M inleder samarbete med Moschino

Klädjätten tog hjälp av supermodellen Gigi Hadid för att presentera nyheten på Instagram Live.

Simon Nilsson

simon.nilsson@dagensmedia.se


Publicerad: 16 April 2018, 06:30
Uppdaterad: 16 April 2018, 06:34

Ämnen i artikeln:

H M

Jeremy Scott Ann-Sofie Johansson och Gigi Hadid.

H&M startar nu ett designsamarbete med det italienska modehuset Moschino.

Nyheten, som presenterades på Instagram Live med modellen Gigi Hadid och Jeremy Scott, kreativ chef för Moschino, bestod också i att modehuset även designat en ny kollektion för män och kvinnor tillsammans med H&M.

– Moschino och H&M är det perfekta samarbetet och mixar ihop pop, street-kultur och glamour, säger Ann-Sofie Johansson i ett pressmeddelande om den nya kollektionen.

Jeremy Scott:

– Jag ser fram emot att visa alla fans Moschino och H&M-kollektionen. Mitt arbete går ut på att nå ut till människor via mode, och detta samarbete gör att jag kan nå ut till fler fans än någonsin tidigare, säger han i en kommentar. 

I ett pressmeddelande beskrivs kampanjen för samarbetet som ett "innovativt tv-koncept", vilken binder samman sociala och traditionella medier med målsättningen att skapa en "kreativ multimediaplattform samt en upplevelse för den digitala världen".  

Ämnen i artikeln:

H M

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.