Gå direkt till textinnehållet

H&M inleder samarbete med Moschino

Jeremy Scott Ann-Sofie Johansson och Gigi Hadid.

Klädjätten tog hjälp av supermodellen Gigi Hadid för att presentera nyheten på Instagram Live.

H&M startar nu ett designsamarbete med det italienska modehuset Moschino.

Nyheten, som presenterades på Instagram Live med modellen Gigi Hadid och Jeremy Scott, kreativ chef för Moschino, bestod också i att modehuset även designat en ny kollektion för män och kvinnor tillsammans med H&M.

– Moschino och H&M är det perfekta samarbetet och mixar ihop pop, street-kultur och glamour, säger Ann-Sofie Johansson i ett pressmeddelande om den nya kollektionen.

Jeremy Scott:

– Jag ser fram emot att visa alla fans Moschino och H&M-kollektionen. Mitt arbete går ut på att nå ut till människor via mode, och detta samarbete gör att jag kan nå ut till fler fans än någonsin tidigare, säger han i en kommentar. 

I ett pressmeddelande beskrivs kampanjen för samarbetet som ett "innovativt tv-koncept", vilken binder samman sociala och traditionella medier med målsättningen att skapa en "kreativ multimediaplattform samt en upplevelse för den digitala världen".  

Publicerad 2018-04-16 06.30Uppdaterad 2018-04-16 06.34

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: