Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Marknadsföring

Gustaf Törling blir varumärkeschef på Oscar Jacobson

Publicerad: 14 Mars 2018, 13:01
Uppdaterad: 14 Mars 2018, 13:30

Gustaf Törling går till Oscar Jacobson.

Oscar Jacobson rekryterar Gustaf Törling från New York-byrån Laird & Partners.


Gustaf Törling har lång erfarenhet av modebranschen, där han arbetat med flera ledande mode- och lyxvarumärken såsom Karl Lagerfeld, Gucci och Jimmy Choo.

Han kommer närmast från reklambyrån Laird & Partners i New York i rollen som Senior Vice President och Executive Creative Director.

Nu rekryteras Gustaf Törling till rollen som varumärkeschef hos Oscar Jacobson. Han blir då ansvarig för all marknadsföring och pr på samtliga marknader, med uppgift att hålla samman de övergripande varumärkesfrågorna.

– Rekryteringen av Gustaf Törling till den nybildade rollen som Chief Brand Officer, är ett nytt steg framåt som tydligt markerar Oscar Jacobsons pågående globala expansion. Gustaf bidrar med en unik kombination av såväl ett globalt strategiskt tänk, som ett vasst estetiskt öga och ett proaktivt sätt att arbeta varumärkesbyggande. Han kommer att driva vår kreativa varumärkesutveckling framåt, säger David Thunmarker, vd på Oscar Jacobson, i ett pressmeddelande.

Gustaf Törling tillträder sin tjänst den 15 mars 2018.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.