Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Marknadsföring

Guldlejon till Forsman & Bodenfors

Publicerad: 20 Juni 2016, 19:13
Uppdaterad: 20 Juni 2016, 17:20

CANNES LIONS 2016. Forsman & Bodenfors och Ingo får två lejon var.


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions

Forsman & Bodenfors tog emot ikväll emot ett guldlejon i katgorin Promo & activation för sin "Slow down gps" för försäkringsbolaget If.

Samtidigt får byrån också ett brons för "The organic effect" för Coop.

Ingo kunde hämta hem ett brons för Lidls "Le Bon", och ett silverlejon för "The Swedish number" i kategorin.

Grand Prix i Promo & activation går till amerikanska butikskedjan REI:s kampanj "#Optoutside" – där kedjan beslöt sig för att hålla stängt under Black friday.

– Kapitalismen kanske inte uppfanns i USA, men det är där den har förfinats, säger juryordföranden Rob Reilly, global kreativ chef på McCann, och fortsätter:

– Det är modigt av ett varumärke att sticka ut hakan och säga "vi har gått för långt", att faktiskt stänga ner under Black friday. Det är ju också så enkelt, alla har ju en relation till Black friday.

Malin Wikerberg från Garbergs Malmö har också suttit i juryn:

– Det har varit tufft, vi var 24 länder representerade i juryn. Rob har varit ett stort stöd för mig, och har hjälpt mig att ta för mig i diskussionerna, säger hon.

– Vi höll på till klockan två i natt, det har varit ett fantastiskt sammanhang att få vara med i, otroligt lärorikt.

 

 

Niclas Rislund

niclas@dagensmedia.se

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Cannes Lions

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.