Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Marknadsföring

Guldäggets kategorier får nya namn

Publicerad: 30 November 2016, 13:01
Uppdaterad: 30 November 2016, 13:01

Inför Guldägget 2017 byter två av tävlingens kategorier namn.


Ämnen i artikeln:

GuldäggetEdelman Deportivo

Kategorin Radio heter nu mera Audio och Tidningsannonsering byter namn till Annonsering.

– Vi måste se till att vi lockar de absolut bästa bidragen till varje kategori eftersom Guldägget är Sveriges finaste kommunikationspris. Tidigare under året har vi arbetat med kriterierna och nu döper vi om två kategorier så att de bättre speglar dagens medieverklighet, säger Mattias Ronge som sitter i Guldäggets Tävlingsgrupp och till vardags är vd på Edelman Deportivo. 

Kategorin Audio innefattar bidrag som är publikt framförda i radio eller webbradio samt andra digitala format som till exempel podd. (Dock måste det finnas ett företag eller en organisation bakom podden. Det är det kommersiella innehållet som belönas, inte det redaktionella.)

Kategorin Annonsering innefattar annonser i tryckta eller digitala tidningar. Annonser kan lämnas in som enstaka exempel eller kampanjserier.

Förutom namnbytena så lyfts underkategorin Grafisk Form bort från kategorin Hantverk och kommer från och med 2017 att ingå i kategorin Förpackningsdesign.

Inlämningen till Guldägget öppnar den 7 december 2016, med en deadline den 25 januari 2017. 

Guldäggsgalan går av stapeln den 4 maj på Stockholm Waterfront Congress Centre. 

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

GuldäggetEdelman Deportivo

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.