Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Marknadsföring

Grand Prix till New York Times

Publicerad: 22 Juni 2016, 19:08
Uppdaterad: 22 Juni 2016, 20:01

CANNES LIONS 2016. Fyra nya svenska lejon i Mobile.


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions

Svenska byråer kunde ikväll plocka hem ytterligare fyra stycken lejon i Cannes Lions. I kategorin Mobile belönas Ingos "The Swedish number" med två bronslejon.

– Jag tycker att det är intressant, allt måste inte vara nytt. Mer än hälften som ringt samtal till Sverige har gjort det från en mobil, säger juryns ordförande Malcolm Poynton, global kreativ chef på Cheil Worldwide.

Dessutom får Forsman & Bodenfors två stycken bronslejon för sin "Slow down gps" för If.

Grand Prix delas ut till New York Times virtual reality-kampanj, där 1,3 miljoner cardboard-vr-set skickades ut.

– Vi har inte haft så många VR-bidrag som man skulle kunna tro, säger Malcolm Poynton, och fortsätter:

– New York Times står inför enorma utmaningar, att gå från analogt till digitalt – här visar de att de går i täten och visar vägen. Den här kampanjen sticker verkligen ut i den här kategorin.

 

 

Niclas Rislund

niclas@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Cannes Lions

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.