Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Marknadsföring

Grand Prix till Forsman & Bodenfors

Publicerad: 21 Juni 2016, 19:15
Uppdaterad: 22 Juni 2016, 07:23

CANNES LIONS 2016. "Ekoeffekten" för Coop får pr-kategorins finaste pris.


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions

Totalt tar svenska byråer hem nio lejon i pr-kategorin.

Forsman & Bodenfors tar ett Grand Prix för sin "Ekoeffekten" för Coop.

– Vi har letat efter sådant som har en idé som förstjänar vår uppmärksamhet, och vi har ett Grand Prix som verkligen levererar otroligt starkt resultat, säger John Clinton, kreativ chef för Edelman i USA, och ordförande för juryn.

Han fortsätter:

– Det är briljant, att hjälpa sin familj att bli friskare, det att koppla det till en matkedja.

Forsman & Bodenfors belönas också med två guldlejon - ett för "Ekoeffekten" och ett för kinesiska "Marriage market takeover".

"Ekoeffekten" tilldelas dessutom ett silverlejon.

Ingo fortsätter att skörda framgångar – i pr-kategorin tar de hem ett guld- och ett silverlejon för "The Swedish number".

Prime får tre lejon. Kampanjen "The house of clicks" för Hemnet prisas med både guld- och bronslejon.

Prime tar också hem ett silverlejon för "Don't drink and dive" för Trygg-Hansa.

Niclas Rislund

niclas@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Cannes Lions

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.