Få hela storyn
Starta din prenumeration
Marknadsföring
Publicerad: 21 juni 2016, 19:15
Uppdaterad: 22 juni 2016, 07:23
CANNES LIONS 2016. "Ekoeffekten" för Coop får pr-kategorins finaste pris.
Ämnen i artikeln:
Cannes LionsTotalt tar svenska byråer hem nio lejon i pr-kategorin.
Forsman & Bodenfors tar ett Grand Prix för sin "Ekoeffekten" för Coop.
– Vi har letat efter sådant som har en idé som förstjänar vår uppmärksamhet, och vi har ett Grand Prix som verkligen levererar otroligt starkt resultat, säger John Clinton, kreativ chef för Edelman i USA, och ordförande för juryn.
Han fortsätter:
– Det är briljant, att hjälpa sin familj att bli friskare, det att koppla det till en matkedja.
Forsman & Bodenfors belönas också med två guldlejon - ett för "Ekoeffekten" och ett för kinesiska "Marriage market takeover".
"Ekoeffekten" tilldelas dessutom ett silverlejon.
Ingo fortsätter att skörda framgångar – i pr-kategorin tar de hem ett guld- och ett silverlejon för "The Swedish number".
Prime får tre lejon. Kampanjen "The house of clicks" för Hemnet prisas med både guld- och bronslejon.
Prime tar också hem ett silverlejon för "Don't drink and dive" för Trygg-Hansa.
Niclas Rislund
Ämnen i artikeln:
Cannes Lions