Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag27.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Marknadsföring

Glaslejon för F&B i Kina

Publicerad: 20 Juni 2016, 19:10
Uppdaterad: 25 Maj 2018, 05:50

CANNES LIONS 2016. Kampanjen som uppmärksammar "övergivna kvinnor" prisas.


Ämnen i artikeln:

Cannes LionsForsman Bodenfors

”Marriage Market” från kinesiska hudvårdsmärket SKII har väckt reaktioner världen över.

Nu prisas Forsman & Bodenfors med ett glaslejon i Cannes Lions för sitt arbete med kampanjen.

Kampanjen belyser det kinesiska uttrycket ”Sheng Nu”, som används om kvinnor över 25 år som fortfarande är ogifta. Översatt betyder det ungefär "överblivna kvinnor”.

Kategorin Glass Lions introducerades förra året och ska belöna kommunikation som uppmärksammar jämställdhetsfrågor av olika slag.

Niclas Rislund

niclas@dagensmedia.se

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.