Gina Tricot får ny cd och CRM-chef

2017-12-07 09:29  

”Vi är mycket glada över dessa två erfarna förstärkningar”, säger Gina Tricots vd Magnus Månsson.

Sophie Adamovic axlar manteln som senior ad och cd på klädkedjan Gina Tricot. Christine Svärd kliver på rollen som CRM-chef.

Sophie Adamovic har tidigare frilansat som ad åt bland annat H&M, Weekdays och Sony Music. Hon kommer med sin erfarenhet inom mode och design att spela en viktig roll i bolagets fortsatta varumärkesutveckling – cd-rollen ska fokusera på att stärka och tydliggöra identiteten och kommunikationen i alla kanaler, skriver modekedjan i ett pressmeddelande.

– Det är en drömroll. Gina Tricot är i en väldigt spännande utvecklingsfas och att få komma in nu, påverka och bidra tillsammans med det grymma teamet på Gina Tricot är både kul och utmanande. Min ambition är att bidr med ett kreativt helhetstänk och upprätthålla en hög nivå i all kommunikation. Likt vår målgrupp måste vi hela tiden hålla oss ajour och kommunicera därefter på ett inspirerande och samtida sätt, säger Sophie Adamovic, i pressmeddelandet.

Christine Svärd kommer senast från Rise (Research Institutes of Sweden) där hon varit med och byggt upp ett dotterinstitut efter Astra Zeneca. Dessförinnan har hon arbetat inom riskkapitalbranschen på Serendipity Innovations i Stockholm.

Magnus Månsson är vd på Gina Tricot:

– Gina Tricot är inne i en oerhört spännande fas och vi är mycket glada över dessa två erfarna förstärkningar som kommer hjälpa bolaget i fortsatt stark riktning framåt, säger han i pressmeddelandet.

Janne Naess

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt