Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Marknadsföring

Gina Tricot får ny cd och CRM-chef

Publicerad: 7 december 2017, 08:29
Uppdaterad: 7 december 2017, 08:29

”Vi är mycket glada över dessa två erfarna förstärkningar”, säger Gina Tricots vd Magnus Månsson.


Ämnen i artikeln:

Gina Tricot

Sophie Adamovic axlar manteln som senior ad och cd på klädkedjan Gina Tricot. Christine Svärd kliver på rollen som CRM-chef.

Sophie Adamovic har tidigare frilansat som ad åt bland annat H&M, Weekdays och Sony Music. Hon kommer med sin erfarenhet inom mode och design att spela en viktig roll i bolagets fortsatta varumärkesutveckling – cd-rollen ska fokusera på att stärka och tydliggöra identiteten och kommunikationen i alla kanaler, skriver modekedjan i ett pressmeddelande.

– Det är en drömroll. Gina Tricot är i en väldigt spännande utvecklingsfas och att få komma in nu, påverka och bidra tillsammans med det grymma teamet på Gina Tricot är både kul och utmanande. Min ambition är att bidr med ett kreativt helhetstänk och upprätthålla en hög nivå i all kommunikation. Likt vår målgrupp måste vi hela tiden hålla oss ajour och kommunicera därefter på ett inspirerande och samtida sätt, säger Sophie Adamovic, i pressmeddelandet.

Christine Svärd kommer senast från Rise (Research Institutes of Sweden) där hon varit med och byggt upp ett dotterinstitut efter Astra Zeneca. Dessförinnan har hon arbetat inom riskkapitalbranschen på Serendipity Innovations i Stockholm.

Magnus Månsson är vd på Gina Tricot:

– Gina Tricot är inne i en oerhört spännande fas och vi är mycket glada över dessa två erfarna förstärkningar som kommer hjälpa bolaget i fortsatt stark riktning framåt, säger han i pressmeddelandet.

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

janne.naess@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Gina Tricot

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.