Gillekakor väljer Starcom Sverige

Mediebyrån ska hjälpa varumärket med insiktsanalys, pr, mediestrategi och medieköp: "Har varit avgörande i valet av byrå".

Varumärket Gille ägs av bagerikoncernen Continental Bakeries North Europe AB. Men redan på 60-talet grundades varumärket Gille av bagaren Tord Einarsson, och idag bakas och förpackas kakorna på bagerier i Åsljunga och Örkelljunga i södra Sverige.

Nu inleder Gille ett samarbete med mediebyrån Starcom Sverige i ett uppdrag som spänner över områdena insiktsanalys, pr, mediestrategi och medieköp.  

– Starcom har visat på ett stort strategiskt kunnande och ett engagemang som tilltalar oss. Att Starcom dessutom erbjuder oss en helhetslösning, med alltifrån insiktsanalyser till strategisk pr, har varit avgörande i valet av byrå. Vi ser mycket fram emot att komma igång med samarbetet, säger Camilla Tuvesson, Marketing Manager, Continental Bakeries North Europe AB, i ett pressmeddelande.

Samarbetet inleds vid årsskiftet 2016/2017.

Om Continental Bakeries North Europe AB:

Continental Bakeries är en europeisk bagerikoncern specialiserad på tillverkning av kakor, skorpor, toast, kex och mellanmål. Företagets huvudfokus är privat label/EMV. I koncernen återfinns ett antal egna varumärken: Haust, Gille, Grabower, Bussink, Brinky och Continental Bakeries.

Arbetsgrupp Starcom:

Charlotte Almlöf – Business Director

Linda Grängzell – pr Manager

Erik Forsberg – Research & Insight

Jesper Save – Digital Media Planner

Maja Karlsson – Media Planner

Matilda Quintanilla – Content/Native

Publicerad 2016-12-19 09.24Uppdaterad 2016-12-19 14.26

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: