Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Marknadsföring

Gents gör lyxigt magasin för män

Publicerad: 2 mars 2017, 13:47
Uppdaterad: 2 mars 2017, 15:30

Gents nya magasin och vd Fredrik Bengtsson. Foto: Montage

Gents vd om nya kundtidningen: "Under ytan finns det en hel ocean att upptäcka för stilintresserade män."


E-handelsbutiken Gents.se lanserar den 2 mars tidningen Gents Magazine, som är ett livsstilsmagasin med fokus på doft, rakning och hudvård för män.

Förutom att magasinet kommer att finnas i Gents fysiska butiker och i digital form, skickas det hem till utvalda kunder.

–Dofter, nyheter inom hudvård och vägledning kring rakning förekommer i andra livsstilsmagasin, men då skrapar de bara lätt på ytan. Vi vill gå på djupet. Under ytan finns en hel ocean att upptäcka för stilintresserade män, säger Gents vd Fredrik Bengtsson, i en kommentar.

Gents Magazine är skapad av experter som vill dela med sig av sin erfarenhet och passion, och produktionen har skett tillsammans med contentbyrån Story of You. Förhoppningen, skriver Gents, är att inspirera och uppmuntra fler män att ta hand om sig själva på bästa sätt.

Gents är en  ledande aktör i Norden på manlig livsstil, och har internetbutiken Gent.se samt de fysiska butikerna Gents Barber & Shop och Gents Barber & Perfume Bar.

Gents Magazine kommer att ges ut i en upplaga på 20 000 exemplar.

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

janne.naess@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News