Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Marknadsföring

Gants förra marknadsdirektör till Hunkydorys styrelse

Hunkydory satsar internationellt och tar in ny kompetens i bolagets styrelse i form av varumärkeskonsulten Caroline Roth.


Publicerad 2016-06-14 14:32
Uppdaterad 2016-06-14 14:34

Dela artikeln:

För att utöka varumärket Hunkydorys internationella expansion formaliserar man nu en ny strategi. Nu siktar man på att etablera varumärket på nya marknader med fokus på Europa och därefter USA.

Som ett steg i varumärkets internationella expansion har man valt att ta in ny expertis och spetskompetens i styrelsen. Därför väljs Caroline Roth nu in i styrelsen för att stärka Hunkydorys varumärkesidentitet. 

– Vi är inne i en expansionsfas och har gått från att vara ett mindre bolag till ett som kommer växa sig större över tid. I vår strategi ligger nu en plan för att under 2017 inta ytterligare marknader och etablera Hunkydory utanför Skandinavien. I det arbetet är vi glada att få in Caroline Roth som aktivt jobbat med dessa frågor tidigare på en global nivå, säger Christopher Bjercke, vd och grundare i ett pressmeddelande.

Caroline Roth har en bakgrund och erfarenhet av internationellt varumärkesarbete med en retailbakgrund från bland annat Ralph Lauren och senast Gant.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.