Gant värvar marknadschef

2016-03-15 09:38 Madeleine Nilsson  
Patrik Nilsson, vd på Gant.

Gant hittar en ny marknadschef hos Adidas.

Gants relativt nye vd Patrik Nilsson rekryterar till fyra nya topptjänster inom bolaget.

Brian Grevy får en tjänst som Chief marketing officer. Det är en ny roll som omfattar både modevarumärkets produktutveckling, liksom ledarskapet över marknadsfunktionerna.

– Vi håller på att bygga en organisation som kombinerar konst och teknologi och som alltid sätter kunden först. Genom att slå ihop produktutvecklingen och marknadsfunktionerna under en chef blir vi mer effektiva och mer fokuserade än våra konkurrenter. Modeindustrin går igenom en enorm förändring just nu och vi planerar att leda den, säger Patrik Nilsson i ett pressmeddelande.

Brian Grevy kommer närmast från Adidas huvudkontor i Tyskland, där han varit chef över bolagets affärsområde Training.

Dagens Media kunde tidigare berätta att Gants globala marknadsdirektör Caroline Roth sagt upp sig för att starta eget.

Samtidigt värvar Gant Patrik Söderström från Luxottica till en tjänst som global försäljningsdirektör. Matthew Wood tar klivet upp från rollen som Business unit director till kreativ chef och ersätts av Gunnar Hedendahl från Oscar Jacobsson.

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt